Askotan, nahi baino gehiago, horrelako galderei isiltasun edo ukazio sakonez erantzuten dieten zuzendariak eta enpresen jabeak aurkitzen ditut: nolakoak dira enpresaren emaitzak urteko aurrekontuari dagokionez?, zein ekintza konkretu egiten ari diren emaitzak hobetzeko? negozioaren MB? Beste kasu batzuetan, plangintzaz edo exekuzioaz galdetzen diozunean, erantzun moduan honelako esaldiak baino ez ditut jasotzen “egunero sortzen diren arazoen arabera egiten ditugu ekintzak”.
Eta emaitza txarrak zergatik dituzten galdetzen badiot, merkatuari, lehiari, salmenta-prezioari… leporatzen diote errua, baina ez dakite lehiaren salmenta-prezioak, ez merkatuaren tamaina, ez duten merkatu-kuota. … edo etengabeko aholkularitzarako merkatu-ikerketa profesional bati ordaintzea aztertzen dute.
Erantzun bakarra dago halako agertoki bat azaltzen duena, eta ez da zuzendari nagusiaren, edo erakundearen, edo bien ezagutza edo inplikazio falta, ez gaudela helburu eta emaitzetara bideratzen. Ez genuen pentsatu ere egin. Akats handia, nora zoazen ez badakizu nora joan nahi duzun bezala. Zenbait estatistikaren arabera, enpresen %80ak 5 urte baino lehen huts egiten du eta %90ak ez dira 10 urtera iristen. Betebeharra da aurrera egiteko konbentzimendua eta gaitasuna izatea, baina buruarekin, metodoarekin, horizonte helburuekin planifikatuta eta planifikatutako eta kuantifikatutako helburuak etengabe arrakastaz lortuz emaitzak lortzera bideratua.
Pasioa + erronkak nahi izatea ekuazioa ez da nahikoa, beste gehigarri batzuk sartu behar dira, hala nola plangintza, lidergoa, ezagutza, taldea, neurketa… Bide bakarra dago, zuzena. Ezarri zure erakundearen helburuak plan estrategikoa idatziz, partekatu taldearekin, lortu nahi diren helburuak finkatu eta arrakasta bermatzeko ekintzak ahalik eta gehien zehaztu. Ez da erraza baina beharrezkoa da.