LES METES SÓN NECESSÀRIES

Sovint, més del que voldria, em trobo amb directors i propietaris d’empresa que em responen amb silencis profunds o negacions a preguntes com aquestes: com van els resultats de l’empresa respecte al pressupost anual?, quines accions concretes estan executant per millorar els resultats?, quin és el MB del negoci?

En altres casos quan preguntes per la planificació o execució només rebo per resposta frases com aquesta “executem les accions conforme els problemes que es presenten dia a dia”.

I si pregunto per què tenen mals resultats, culpen el mercat, la competència, el preu de venda…però no coneixen els preus de venda de la competència, ni la mida del mercat, ni la quota de mercat que tenen…..ni es plantegen pagar un professional d’estudi de mercat per a un assessorament permanent.

Només hi ha una resposta que expliqui aquest escenari, i no és la manca de coneixement o d’implicació del CEO, o de l’organització, o de tots dos, és que no ens orientem a fites i resultats. Ni ens ho plantegem. Cras error, si no saps on vas com pretens arribar a cap lloc.

Segons algunes estadístiques, el 80% de les empreses fracassen abans dels 5 anys i el 90% no arriba als 10 anys. El deure és tenir la convicció i la capacitat per seguir endavant, però amb cap, amb mètode, amb l’horitzó planificat per objectius i orientat a obtenir resultats per la consecució contínua a èxit de metes planificades i quantificades.

L’equació passió + voler reptes per si sola no n’hi ha prou, cal incloure altres sumands com a planificació, lideratge, coneixement, equip, mesurament… Només hi ha un camí, el correcte. Planteja els objectius de la teva organització escrivint el pla estratègic, comparteix-ho amb l’equip, estableix les metes a assolir, i fileteja al màxim les accions per garantir l’èxit. No és fàcil, però és necessari.

Entrades recents

Propers Esdeveniments